PENGARUH PERSEPSI MASYARAKAT TERHADAP KUALITAS PELAYANAN PADA PT. KARAMPUANG MULTI DAYA DI KABUPATEN MAMUJU

Authors

  • Nurfadila Nurfadila Universitas Muhammadiyah Mamuju
  • Rohsita Amalyah Rasyid Universitas Muhammadiyah Mamuju

Keywords:

Community Perception, and Service Quality.

Abstract

Multi-Power Village in Mamuju District . The research method used is by using de quantitative method with primary data using a questionnaire. Respondents in the study were all customers at PT. Karampuang Multi Daya in Mamuju Muju Regency with a total population of 800 customers, the sample used was the Nonprobability Sampling technique, and the number of samples was determined using the slovin formula with a sample size of 89 respondents. The formula in this study uses, validity test, reliability test, multiple linear regression, t test and coefficient of determination test. The results in this study indicate that public perception (X) has a partially significant effect on service quality (Y) at PT. Multi Daya Karampuang in Mamuju Regency and public perception (X) has a correlation with service quality (Y) at PT. Multi-Power Village in Mamuju District.

References

Akhmalia, N. (2020). Pengaruh Persepsi Terhadap Kualitas Pelayanan Melalui Digitalisasi Produk Perbankan Di Bank Bri Kantor Cabang Manado. Skripsi, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Manado, 1-54
Alma. B. (2021). Manajemen Pemasaran & Pemasaran jasa. Edisi Revisi Alfabeta Bandung.
Ariyanto. M, Zulkifli, Hamirul, Darmawanto dan Tarjo. (2022). Manajemen Pelayanan Penumpang Di Terminal Bus. Jurnal Akuntansi Manajemen Bisnis dan Teknologi. 2(1), 41-58.
Asnawi, A. (2022). Sikap dan Persepsi Mahasiswa di Surabaya Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online . Jurnal Ekonomi dan Bisnis.
Ghifari, I. M., & Khusnudin. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Kualitas Pelayanan, Harga dan Biaya Terhadap Loyalitas Nasabah di Bank Syariah Indonesia. Jurnal Tabarru Islamic Banking and Finance.
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS. Yogyakarta: Universitas Diponegoro.
Harahap D, R. (2021). Persepsi Masyarakat Terhadap Kualitas Pelayanan Kesehatan pada Masa Pandemi COVID-19 di Kota Binjai. Jurnal Penelitian Kesehatan Suara Forikes, 12(2), 162-165.
Hardiyanto Sigit. (2021). Masyarakat. Jurnal Ilmiah Muqoddimah.
Handayani Amelia. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Persepsi Masyarakat Kecamatan Binjai Selatan Kota Binjai Pada Penggunaan Produk Tabungan Bank Syariah. Tesis, Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Universitas Islam Negeri SumateraUtara Medan. 1-71.



Kotler. P dan Amstrong. G.(2019). Prinsip-Prinsip Pemasran Jilid 1, Edisi 12. Erlangga, PT. Gelora Aksara Pratama.
Lopung., S., M dan Foeh., Y. (2022). Persepsi Masyarakat Terhadap Pelayanan Perusahaan Listrik Negara (PLN) Di Kelurahan Sulamu Kecamatan Sulamu Kabupaten Kupang. Jurnal Program Studi Ilmu Politik, 11(1), 69-76.
Manap Abdul. (2016). Revolusi Manajemen Pemasaran. Edisi Pertama, Mitra Wacana Media, Jakarta. Mardo. (2016). Manajemen Pemasaran Jasa. Yogyakarta: deepublish.
Marlizar. H. F, Lisnawati, dan Yuslaidar. (2020). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Jumlah Kunjungan Wisatawan di Kota Banda Aceh, Jurnal of Economics Science 6(2), 89-99.
Maulida Alfiatul. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pada Zafi Studio Di Mangaran Situbondo. Jurnal Ekonomi dan Bisnis GROWTH, 19(2), 86-100.
Mulyana. (2019). Persepsi Masyarakat. Kajian Moral, 7(12), 1391–1405.
Naugi, Y.(2017). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan Lapis Bogor Sangkuriang Pada PT. Agrinesia Raya Bogor Jawa Barat. Jurnal Online Mahasiswa, 1(1), 1-21.
Nur’aini. E. A, Nuraina dan Murwani, J.(2013). Pengaruh Personal Selling Dan Harga Terhadap Volume Penjualan Sepeda Polygon Pada Cv. Rodalink Madiun, 1(2), 2337-9723.
Pearce, A, John II, Richard B. Robinson, Jr.(2014). Manajemen strategi. Jakarta: Salemba Empat. Rivai dan Mulyadi. (2021). Definisi Persepsi. Pendidikan Tambusai, 5 (2), 180-194.
Saebani Beni Ahmad. (2012). Pengantar Antropologi (Bandung: CV Pustaka Setia. Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta.
Supriyanto. S, dan Ernawati.(2010). Pemasaran Industri Jasa Kesehatan. Penerbit CV Andi Offset : Yogyakarta.
Swastha. B, dan Irawan. (2000). Manajemen Pemasaran Modern, Edisi 2, Yogyakarta: Liberty. Tjiptono, F. (2017). Service, Quality & Satisfaction. Edisi 3. Yogyakarta: Penerbit Andi.
Warnardi dan Triyono. A.(2019). Manajemen Pemasaran. Deepublish Pubhliser, CV Budi Utama, Yogyakarta 55581.

Downloads

Published

2024-03-30