Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian Produk Merek Scarlett Di Kabupaten Mamuju
Abstract
This study aims to determine the effect of Leadership Style and Work Discipline variables on employee performance at the Kalukku Sub-district Office, Mamuju Regency. The research method used is by using quantitative methods with primary data using a questionnaire. Respondents in the study were all employees who worked at the Kalukku Sub-District Office, the sample used was total/saturated sampling technique with a total sample of 33 respondents. The formula in this study uses multiple linear regression, validity test, reliability test, multiple linear regression, t test, and f test. The results in this study indicate that Leadership Style and Work Discipline have a partial and significant effect on employee performance at the Kalukku Sub-district Office, Mamuju Regency. Leadership Style and Work Discipline have a simultaneous and significant effect on employee performance at the Kalukku Sub-district Office, Mamuju Regency.
References
Aladin, A. L., Alfyandi, & Putra, A. T. (2019). Strategi Pemasaran Dalam Perspektif Perilaku Konsumen. Bogor: PT Penerbit IPB Press
Ameldi, F. J., & Ardyan, E. (2021). Pengaruh Brand Awareness, Brand Image dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Manajemen dan Star-up Bisnis, 475-478.
Anam, M. S., Nadila, D. L., Anindita, t. A., & Rosia, R. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Brand Image Terhadap keputusan Pembelian Produk Hand and Body Lation Merek Citra. Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah, 120-126.
Astuti, M., & Amanda, A. R. (2020). Pengantar Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: CV BUDI UTAMA.
Daga, R. (2017). Citra Kualitas Produk dan Kepuasan Pelanggan. Gowa: Global-RCI.
Data dari Kementrian. (2020). ‘Indonesia Pasar Potensial Produk Kosmetik’. Https://Pelakubisnis.Com/2020/02/Indonesia-Pasar-Potensial-Produk-Kosmetik/, February.
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multvariate dengan Program IBM SPSS. Yogyakarta: Universitas Diponegoro.
Hasnawi, H. N., & Masyhuri, H. (2020). Metologi Riset Manajemen Pemasaran. Malang: UIN-Maliki PRESS.
Idrus, S. A. (2019). Kualitas Pelayanan dan Keputusan Pembelian. Malang: Media Nusa Creative.
Indah, D. R., Afalia, I., & Maulida, Z. (2020). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pembelian Produk Hand and Body Lation Vaseline(Studi Kasus Pada Mahasiswa Universitas Samudra). Jurnal Samudra Ekonomi dan Bisnis, 83-84.
Joan Valerie. (2022). ‘Produk Kecantikan Tembus Transaksi Rp210 Miliar, Brand Lokal Terfavorit’. Https://Compas.Co.Id/Article/Penjualan-Produk-Kecantikan/.
Kumbara, V. B. (2021, Mei). Determinasi Nilai Pelanggan dan Kepuasan Pembelian Analisis Kualitas produk, Desain Produk dan Endorse. Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 2(5), 605.
Mamujukab.go.id. (2019). Sejarah Pemerintahan Kabupaten Mamuju. http://mamujukab.go.id/profil/sejarah/, 1.
Maulya, A. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Ulang Melalui Keputusan Pembelian Sabun Cair Merek Lux (Studi Kasus Pada Warga Kelurahan Semper Timur Jakarta Utara). STIE Jakarta, 19.
Melati. (2021). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: CV Budi Utama.
Muchtar, M., & Halim, A. (2020). Bauran Peamsaran Online Dan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Di Kabupaten Mamuju. Forecasting: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen, 2(1), 1-13.
Pratama, C. A., & Rakhman, A. (2022, Desember). Pengaruh Brand Ambassador Kepuasan Pelanggan Dan Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian Produk Acne Care Scarlett Whitening. Jurnal Imiah Hospitality, 11, 621.
Ramli. (2021). Analisis Bauran Pemasaran, Perilaku Konsumen dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum Dalam Kemasan. Jurnal Ekonomi Manajemen dan Akuntansi, 24, 616.
Rauh, I. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Body Lation Scarlett Whitening Pada Mahasiswa Prodi Manajemen Angkatan 2018 Universitas Muhamadyah Makassar. Unismuh, 24.
Sari, E. I. (2019). Pengaruh Harga Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Pengunjung Di Amanzi Waterpark Palembang. Skripsi, 10.Scarlett. Produk scarlett. Retrieved from https://scarlettwhitening.com/.
Sari, S., Syamsuddin, & Syahrul. (2021, juni). Analisis Brand Awareness Dan Pengaruhnya Terhadap Buying Decision Mobil Toyota Calya Di Makassar. Jurnal Of Business Administation, 1, 39.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta CV.
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods) Bandung: Alfabeta.
Sumarwan, U., & Tjiptono, F. (2019). Strategi Pemasaran Dalam Perspektif perilaku Konsumen. Bogor: PT Penerbit IPB Press.
Sumarwan, U., Puspitawati, H., Hariadi, A., Ali, M. M., Ghazali, M., Hartono, S., & Farina, T. (2019). Riset Pemasaran dan Konsumen seri 3. Bogor: PT Penerbit IPB Press.
Tasia, A. A., Sulistyandari, & Kinasih, D. D. (2022). pengaruh Brand Image, Harga dan kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah di Pekanbaru. Economics, Accounting and Business Journal, 74-76.
Tjiptono, F., & Chandra, P. G. (2012). Buku Pemasaran Strategi. Jakarta: Andi Offset.
Trihastuti, A. E. (2021, Maret Senin). Manajemen Pemasaran Plus++. Manajemen Pemasaran Plus++. Yogyakarta, Yogyakarta, Indonesia: Grup Penerbitan CV BUDI UTAMA.
Wardhana, A. (2022). Brand Image dan Brand Awareness. Bandung: CV Media Sains Indonesia.

Copyright (c) 2023 Nur Asia Aco

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Forecasting: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen